Europejskie Szkoły Biznesu w Rankingu Financial Times 2014 -> Blog -> executivemba.pl - Strona główna

Archiwum

Europejskie Szkoły Biznesu w Rankingu Financial Times 2014

Europejskie Szkoły Biznesu w Rankingu Financial Times 2014

80 najlepszych uczelni z Europy w tym aż 21 z Wiekiej Brytanii i 19 z Francji, wśród nich dwie uczelnie z Polski – Akademia Leona Koźmińskiego (ALK) (41. miejsce) i Szkoła Główna Handlowa (SGH) (77. miejsce) – oto Ranking Europejskich Szkół Biznesu Financial Times w 2014 roku. 

Ranking powstaje na podstawie wyników każdej z uczelni w czterech podrankingach publikowanych przez „Financial Times” w ciągu roku, m.in. studiów magisterskich z zarządzania (tu ALK ma 32 miejsce) i Executive MBA (20 miejsce ALK), oraz pomiaru jakości kadry dydaktycznej i średnich ważonych zarobków absolwentów. 

Tegoroczną edycję rankingu zwyciężyła London Business School (3. w 2013), drugie miejsce przypadło HEC Paris (1. w 2013), a trzecie hiszpańskiej IE Business School (1. w 2013).

W opublikowanym 1. grudnia rankingu „Financial Times”, najlepszych uczelni biznesowych w Europie, znalazły się dwie uczelnie z Polski. Akademia Leona Koźmińskiego (ALK), która zajęła w tym roku 41 miejsce (37. w 2013) i Szkoła Główna Handlowa - 77 miejsce. Ranking powstaje na podstawie obecności każdej z uczelni w czterech podrankingach publikowanych przez „FT” w ciągu roku, m.in. studiów magisterskich z zarządzania (tu ALK ma 32 miejsce) i Executive MBA (20 miejsce ALK), oraz pomiaru jakości kadry dydaktycznej i średnich ważonych zarobków absolwentów.  Europa Wschodnia jest reprezentowana głownie przez państwowe uniwersytety, z których najwyżej uplasował się Uniwersytet w Petersburgu (61.); Uniwersytet Ekonomiczny w Pradze, SGH i węgierski Corvinus  zajęły miejsca od 77. do 79.). Najmłodsza w tym towarzystwie (i jedyna prywatna) jest Akademia Leona Koźmińskiego (41. miejsce), która wyraźnie zdystansowała te uczelnie.

Wydany już po raz jedenasty ranking uczelni biznesowych „Financial Times” ujawnił dwa ważne trendy na europejskim rynku edukacji biznesowej. Po pierwsze w obliczu stagnacji uczelnie europejskie łączą się, by uzyskać przewagę konkurencyjną dzięki efektowi skali. Po drugie coraz silniej wchodzą na rynki zagraniczne, zwłaszcza azjatyckie, gdzie występuje rosnący popyt na wyższe studia menedżerskie. Dzisiaj o prawdziwej renomie uczelni biznesowej świadczy globalizacja procesu edukacji czyli oferowanie studiów nie tylko w kraju ale również w innej części globu. Oba te trendy omijają na razie najlepsze uczelnie z Polski, Czech i Węgier, ale też z Niemiec, które stawiają na jeden silny kampus narodowy.

Rankingi „FT" uznawane są za bardzo wiarygodne, a kandydaci na studia sugerują się nimi przy wyborze uczelni. Dlatego coraz więcej szkół zabiega o pozycję na liście.


: 2 grudnia 2014 | : rankingi